Treść strony Aktualności 2020
INDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU EDUKACYJNEGO UCZNIA
Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia (IPREU) w ramach projektu „Humaniści na start!” na rok szkolny 2020/2021 należy wraz z dwoma egzemplarzami umowy stypendialnej oraz Oświadczeniem uczestnika projektu dostarczyć w terminie do 29 stycznia 2021 r. pod adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Departament Edukacji
Pl. Teatralny 2
87-100 Toruń
lub osobiście w Punkcie Informacyjno-Podawczym: Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń
z dopiskiem: uzupełnienie wniosku – projekt „Humaniści na start!”
Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia wypełnia osoba, która ma utworzone konto i przygotowywała wniosek o przyznanie stypendium na rok szkolny 2020/2021. Należy pamiętać, że zapisy merytoryczne w tym dokumencie podlegają uzgodnieniu z opiekunem dydaktycznym, którego wybór musi być zaakceptowany przez dyrektora szkoły.
W Indywidulanym Planie Rozwoju Edukacyjnego Ucznia wskazane cele, zadania oraz rezultaty winny dotyczyć obszarów z dziedziny nauk humanistycznych.
Dostęp, przygotowanie i podpisanie IPREU. Krok po kroku.
- Na stronie internetowej projektu należy kliknąć przycisk „Zaloguj”.
- Następnie należy wprowadzić a) adres e-mail, b) hasło i kliknąć „ZALOGUJ SIĘ”. Uwaga, w przypadku problemów z hasłem można skorzystać z funkcji „ZAPOMNIAŁEM HASŁA” widocznym w panelu logowania lub skontaktować się z pracownikiem biura projektu „Humaniści na start!”.
- Po zalogowaniu się należy upewnić się, że w belce widniejącej w górnej części ekranu widnieje projekt i nabór „Stypendia „Humaniści na start!” (NABÓR 2020/2021)”. Jeśli widnieje inny projekt/nabór, należy to zmienić korzystając z przycisku „zmień>>”.
- Powinna być widoczna lista przygotowanych wcześniej wniosków stypendialnych dostępnych w ramach odrębnych sygnatur. W przypadku listy kilku wniosków, wniosek złożony do Urzędu powinien być widoczny na samej górze.
- Po kliknięciu w pasek z tym wnioskiem rozwija się menu z dostępnymi przyciskami.
- Należy kliknąć przycisk „Edytuj IPREU”.
- Następnie należy wypełnić dokument we współpracy z opiekunem dydaktycznym wskazanym przez dyrektora szkoły. Dla ułatwienia komunikacji można skorzystać z poczty elektronicznej przesyłając propozycję tego dokumentu. Propozycję tę należy zapisać jako wersję roboczą (zakładka „ZAPISZ FORMULARZ” i następnie przycisk „SPRAWDŹ POLA I ZAPISZ JAKO WERSJA ROBOCZA”). Wersja robocza formularza będzie dostępna w formacie pdf. Aby ją pobrać należy w menu wybrać „Twoje formularze”, następnie ponownie kliknąć wniosek z odpowiednią sygnaturą aby rozwinąć dostępne przyciski, następnie wybrać przycisk „Pobierz wniosek, załączniki”. IPREU będzie dostępne do pobrania pod nazwą „Indywidualny Plan Rozwoju Edukacyjnego Ucznia na rok szkolny 2020/2021 – wersja robocza”.
- Dokument zapisany w wersji roboczej można dowolnie długo edytować. Finalna wersja, która będzie drukowana do formy papierowej musi być uprzednio zapisana w wersji ostatecznej (zakładka „ZAPISZ FORMULARZ” i następnie przycisk „ZATWIERDŻ JAKO WERSJĘ OSTATECZNĄ”).
- Wersję ostateczną IPREU pobiera się analogicznie jak wersję roboczą. Wersję ostateczną należy następnie wydrukować do formy papierowej. Dla Urzędu należy przygotować jeden egzemplarz.
- Wydruk wymaga akceptacji trzech osób.: 1. wnioskodawcy (rodzic/opiekun prawny) lub pełnoletniego ucznia (stypendysty), 2. opiekuna dydaktycznego stypendysty oraz 3. dyrektora szkoły. Podpis wnioskodawcy/stypendysty należy złożyć w odpowiednim miejscu wydrukowanego dokumentu. Jest tam również miejsce na pozostałe podpisy. Z uwagi na pandemię SARS-CoV-2 dopuszcza się e‑mailową akceptację IPREU przez opiekuna dydaktycznego oraz dyrektora szkoły w miejsce złożenia podpisu na dokumencie drukowanym. Technicznie należy w tej sytuacji wydrukować IPREU i podpisać wersję papierową w odpowiednim miejscu przez wnioskodawcę lub pełnoletniego ucznia, a do tego wydruku dołączyć wydruki akceptacji e-mailowych opiekuna dydaktycznego oraz dyrektora szkoły (wzory poniżej).
Indywidualny plan rozwoju edukacyjnego
WYNIKI NABORU 2020/2021
Dzień dobry,
Znamy wyniki naboru stypendystów na rok 2020/2021. Stypendium otrzyma 48 uczniów szkół podstawowych oraz 352 uczniów liceów ogólnokształcących.
Lista rankingowa zamieszczona jest tutaj
Wszystkim, którzy otrzymali stypendium gratulujemy. Przypominamy, że stypendyści muszą zrealizować szereg obowiązków formalnych. Informacja w tym zakresie ukaże się w odrębnej aktualności z tematem „OBOWIĄZKI STYPENDYSTY”
Wyjaśnienia dot. naboru na rok 2020/2021
Z uwagi na liczne zapytania wyjaśniamy:
- Uczeń, ktory otrzymał stypendium w roku ubiegłym, może ponownie starać się o stypendium w roku bieżącym. Osoba ta może otrzymać stypendium nawet w sytuacji, gdy w ostatnim roku szkolnym nie uzyskała nowych osiągnięć.Należy przy tym pamiętać, że o prawie pierwszeństwa do stypendium decyduje łączna liczba punktów przyznana na podstawie regulaminu.
- Uczeń, który ubiega się o stypendium w projekcie "Prymus Pomorza i Kujaw" może równocześnie ubiegać się o stypendium w projekcie "Humaniści na start!". Przy odpowiednio wysokiej liczbie punktów osoba ta może pobierać równolegle dwa stypendia i realizować dwa indywidualne plany rozwoju edukacyjnego.
Spotkania w Urzędzie nie są niezbędne
Z uwagi na epidemię SARS-CoV-2 w Polsce, mając na uwadze Zarządzenie nr 43/2020 Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 3 czerwca 2020 r., a także Wytyczne dla organizacji pracy biurowej dostępne na stronie https://www.gov.pl/web/rozwoj/biura w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom, prosimy o nie przychodzenie do biura projektu stypendiów. W miejsce kontaktu bezpośredniego, zachęca się do kontaktowania z pracownikami biura projektu drogą e-mailową lub telefoniczną. Zgodnie z Zarządzeniem nr 43/2020 Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 3 czerwca 2020 r. klienci zewnętrzni składają dokumenty w pawilonie przed budynkiem Urzędu przy ul. Plac Teatralny 2. Dokumenty można też wysyłać drogą pocztową.
Nowy nabór wniosków stypendialnych 2020/2021
1 września 2020 r. rusza nowy nabór wniosków o przyznanie stypendium na rok szkolny 2020/2021. Wnioski o stypendium będą dostępne elektronicznie, po zalogowaniu się na stronie internetowej projektu. Nabór kończy się 30 września 2020 r. Jak poprawnie przygotować wniosek i załączniki opisano w regulaminie przyznawania stypendiów.
Aby wypełnić wniosek o stypendium zaloguj się.
Liczba przyznanych stypendiów 2019/2020
Struktura stypendiów przyznanych w roku szkolnym 2019/2020 ze względu na lokalizację szkoły stypendysty z podziałem na powiaty .
Realizacja indywidualnych planów rozwoju edukacyjnego stypendystów
Pandemia koronawirusa COVID-19 spowodowała zamknięcie szkół i utrudniła, a w niektórych przypadkach uniemożliwiła realizację niektórych działań zaplanowanych w indywidualnych planach rozwoju edukacyjnego. W obecnej sytuacji w miejsce częściowo zrealizowanych lub niezrealizowanych z powodu epidemii działań, stypendysta powinien zrealizować inne działania. Przygotowywany formularz sprawozdania będzie umożliwiał wprowadzenie działań dodatkowych, nieplanowanych. Proszę jednakże pamiętać, że wszelkie dodatkowe działania muszą mieć związek z wybranym w indywidualnym planie rozwoju edukacyjnego stypendysty profilem ucznia i że te działania podlegają uzgodnieniu z opiekunem dydaktycznym.
Będziemy w szczególności akceptować działania edukacyjne prowadzone on-line, z wykorzystaniem nowoczesnych środków nauczania (tablet, smartphone, laptop, notebook itp.) oraz internetu (zajęcia dodatkowe on-line, nauka z wykorzystaniem aplikacji edukacyjnych, korespondencji e-mailowej prowadzonej z nauczycielami itp.). Wszelkie działania edukacyjne muszą wychodzić jednak poza podstawę programową nauczania.
Jednocześnie informujemy, że sprawozdanie z realizacji indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego zostanie udostępnione ok. 15 maja 2020 r. Termin udostępnienia dla maturzystów zostanie przyspieszony.
Udostępnienie sprawozdania z realizacji indywidualnych planów edukacyjnych
Od 15.05.2020 r. stypendyści mogą wypełniać formularz sprawozdania z realizacji indywidualnego planu rozwoju edukacyjnego ucznia (SIPREU). Dostęp do sprawozdania wymaga zalogowania się do elektronicznego generatora dostępnego na stronie internetowej projektu "Humaniści na Start!" .
Sprawozdanie wymaga akceptacji opiekuna dydaktycznego stypendysty. Opiekun dydaktyczny akceptuje sprawozdanie albo poprzez złożenie podpisu na wydruku papierowym sprawozdania, albo akceptuje je poprzez e-mail skierowany do stypendysty lub rodzica stypendysty.
Stypendysta zobowiązany jest dostarczyć niniejsze sprawozdanie do Departamentu Edukacji w terminie do 30 czerwca 2020 r. Wysyłki proszę kierować na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Departament Edukacji, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń z dopiskiem "Humaniści na start! - SPRAWOZDANIE" lub dostarczyć osobiście do Punktu Informacyjno-Podawczego, ul. Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń.